jedzenie w kolorze blue
Kuchnia TOP

Blue Majik, Butterfly Pea Tea… Niebiesko na talerzu

Share On Facebook

W przyrodzie występuje bardzo rzadko. Właściwie na palcach jednej ręki można by policzyć naturalne produkty spożywcze w kolorze niebieskim. Niedostępne, a więc pożądane! Jedzenie w kolorze blue.

Jeszcze do niedawna, by uzyskać niebieski kolor jedzenia, trzeba było uciekać się do syntetycznych barwników spożywczych. Te, choć zdatne do jedzenia, ze zdrowym odżywianiem nie mają wiele wspólnego.

Dziś, kiedy coraz więcej wiemy na temat superfoods, a przepastne zasoby internetu dają nam nieskończone możliwości inspiracji, wiemy jak poradzić sobie bardziej naturalnie i zdrowo!

Przeglądając instagramowe profile miłośników zdrowego, ale i pięknego jedzenia, coraz częściej trafiamy na jedzenie w kolorze niebieskim. Niebieskie desery, niebieskie śniadania, miski pełne dań w kolorze blue! Zaciekawieni tym niezwykłym kolorem na talerzu, postanowiliśmy sprawdzić, jak niebieski kolor jedzenia uzyskać, zyskując przy okazji to, co najlepsze dla naszego organizmu.

Jest na to kilka sposobów.

Jeden z najpopularniejszych na zagranicznych profilach instagramowiczów, to blue majik. Ten tajemniczy składnik to niebieska spirulina – sproszkowane algi o niezwykle intensywnej niebieskiej barwie, zaliczana do superfoods. W Polsce popularna jest spirulina w kolorze zielonym, niebieskiej próżno jeszcze szukać nawet w sklepach ze zdrową żywnością. Spójrzcie tylko, jakie kulinarne dzieła sztuki znaleźliśmy w sieci. Wszystkie z dodatkiem blue majik:

Tartaletki z kokosowym jogurtem i spiruliną, udekorowane suszonymi i żywymi kwiatami:

Spring rose teal tarts by @scecco_food.for.thought 😍💚💙 ❗️Recipe : Base: 4-6 fruit & nut bars, chopped (I used my chocolate-cherry quinoa protein bars) Extra chopped dark chocolate, optional (@enjoylifefoods) . Centre: 1 cup coconut milk (I used canned because it's creamier) 1/4 cup chia seeds (@salbachia) 1 tbsp maple syrup, optional . Top: 1 1/3 cups coconut yogurt (@enjoyyoso) @e3livecanada blue majik Green spirulina . Mix chia pudding centre ingredients together and refrigerate minimum 2 hours. Add base ingredients to your #vitamix and pulse until the mixture can be pressed into mini tart pans. Refrigerate 30 minutes to set. Mix 1/3 cup coconut yogurt with green spirulina, 1/3 cup with blue majik and 2/3 cup with both green spirulina and blue majik. Full the tarts with the chia pudding then top with the naturally coloured coconut yogurt and decorate as desired – VOILÀ! 👌

A post shared by Vegan World Share 🌱 (@veganworldshare) on

Niebieskie śniadanie. W ramach dekoracji – borówki i… bratki!:

Pudding chia – obowiązkowo w kolorze blue!

It's time to throw a 🎉PARTY🎉. I'm beyond belief that over 10k of amazing people helped build my page to where it is! What started as a platform to rally interest in Pilates, it unraveled into a passion for plant based food. I've found so much joy creating in the kitchen and getting to know each and everyone of you! ❤. . .so let's just say this is a thank you party! 🙌. . I'm sure all of you know how much I love my BLUES. 💙 I'd love to see your created blue bowls or jars or anything blue you see that inspires you! I love themes so ocean, skies, galaxies would be wonderful to see! If you don't have any blue algae, use blueberries! Use flowers or cutters or props to add to the story you want to make with your food. . . . 🌠 you don't have to follow me if you want to participate. I'd love my friends to be ones that enjoy my page and my fun facts. . . 🌠 in addition to your beautiful creation, I'd like you to share 3 fun facts that you know to be true about anything! . . 🌠 one lucky participant will win a bottle of E3live's Bluemajik courtesy of @e3livecanada 🤗. . . 🌠 please tag @sculptedpilates in the photo and comments and use the tag #sculptedbluecreations so I can find you! . . . I'm so excited to see all your creations! I'll be showing them in my stories and showing some on my feed as well. . . I'll keep this party going on for about a month or so. I'll pick a winner on May 4th. All entry names will go into a jar and be picked at random. . . . I adore all of you for being with me. There were so so so many more names to tag but I got to 20 before I knew it! 😓. . . . Good night lovelies. . . P.S. these jars were made used coyo @enjoyyoso, activated carbon, soaked chia seeds, @e3livecanada's Bluemajik, coconut milk and almond milk. . . . . . . . . . ________________________________ #ahealthynut#fruits#eatingfortheinsta#foodblogger#ilovefood#foodstagram#thrivemags #fitspo#toronto#vegansofig#veganfood#veganfoodshare#feedfeed #plantstrong#vegan#veganbreakfast#breakfast#bestofvegan#foodphotography#paleo#galaxy#chiapudding #chia#instayum#smoothie#veganfoodlovers #dairyfree#glutenfree

A post shared by Sarah | Sculpted Pilates | 🇨🇦 (@sculptedpilates) on

Kolejnym, trudno dostępnym składnikiem do barwienia potraw na niebiesko, jest puder pozyskiwany z niebieskich kwiatów, nazywanych Butterfly Pea Tea.

jedzenie w kolorze blue
Fot. jirabu/123RF

Tu pudding chia zabarwiony właśnie przy użyciu tego pudru:

Na śniadanie – smoothie. W wydaniu niebiesko-zielonym:

Można poradzić sobie także prościej! Niebieski naturalny barwnik możemy uzyskać z leśnych jagód! Pięknie zabarwią nasz deser na niebiesko. Trzeba tylko zaczekać do jagodowego sezonu, który właśnie się rozpoczyna. Podobne właściwości ma także… modra kapusta. A właściwie wywar pozostały z jej gotowania.

Zdjęcie główne: Julianna Funk/123RF

Agnieszka Zalewska
Polonistka, dziennikarka, z mediami związana od ponad dziesięciu lat. Szczęście daje jej taniec, kocha kulinarne eksperymenty i (przemyślane) zakupy, a nade wszystko czas spędzony z rodziną. Fanka blogosfery, zdrowej kuchni (od czasu do czas grzesząca fast foodem), zaciekawiona minimalizmem, NVC, dietą roślinną... Nasza redakcyjna mamuśka. >>>Czytaj więcej artykułów autorki<<<