płatki drożdżowe
Dieta Kuchnia

Nieaktywne płatki drożdżowe. „Serowy” smak i źródło białka

Share On Facebook

Jest alternatywa dla tych, którzy chcą lub muszą zrezygnować z nabiału, ale nie chcą porzucić smaku żółtego sera! Rozwiązaniem mogą być nieaktywne płatki drożdżowe.

Nie możesz lub nie chcesz jeść żółtego sera, ale trudno Ci zapomnieć o jego smaku? Potrzebujesz świetnego źródła białka, zagęstnika do sosów i naturalnego wzmacniacza smaku w jednym… Co zatem jeść? Płatki drożdżowe! O ich zaletach można mówić bez końca. Przyjrzyjmy się faktom.

Liczby nie kłamią

W stu gramach płatków drożdżowych nieaktywnych znajduje się około 45 gramów pełnowartościowego białka. Nic więc dziwnego, że to jeden z popularniejszych składników w diecie wegan, którzy białko z mięsa lub nabiału muszą czymś zastąpić. Są też źródłem składników mineralnych i witamin, między innymi tych z grupy B.

Zalet zdrowotnych jest całe mnóstwo, nie mniej jest tych smakowych

A w smaku płatki drożdżowe przypominają… żółty ser. Są zatem alternatywą dla tych, którzy muszą go wyeliminować z diety. Płatki drożdżowe są jednocześnie naturalnym wzmacniaczem smaku, dodadzą wyrazu przygotowywanym potrawom. Do czego więc ich użyć? Mogą posłużyć jako posypka do sosu pomidorowego, zamiast parmezanu. Można posypać nimi praktycznie wszystkie wytrawne potrawy, począwszy od kanapek, przez sałatki, domowe chipsy z piekarnika, na klasycznych drugich daniach kończąc, a także zagęścić nimi dowolny sos. Bez większego problemu znajdziemy je w sklepach internetowych ze zdrową żywnością czy w sklepach z produktami wegańskimi.

Agnieszka Zalewska
Polonistka, dziennikarka, z mediami związana od ponad dziesięciu lat. Szczęście daje jej taniec, kocha kulinarne eksperymenty i (przemyślane) zakupy, a nade wszystko czas spędzony z rodziną. Fanka blogosfery, zdrowej kuchni (od czasu do czas grzesząca fast foodem), zaciekawiona minimalizmem, NVC, dietą roślinną... Nasza redakcyjna mamuśka. >>>Czytaj więcej artykułów autorki<<<