Black Friday 2020 to święto miłośników spektakularnych obniżek, które oferują niemal wszystkie sklepy z różnych branż w okresie przedświątecznym. Od paru lat kształtuje się nowy trend postulujący, aby Black Friday przeistoczyć w Black Weekend, a nawet w Black Week. To pokazuje, jak wielkie jest zainteresowanie takimi wydarzeniami i jak bardzo społeczeństwo liczy na zakupy w ułamkowych cenach swojej podstawowej wartości.
Czarny Piątek w Polsce zaczęliśmy obchodzić w 2015 roku. Obecnie to święto zakupów funkcjonuje na pełną skalę, choć nadal nie możemy się porównywać do twórców tego dnia, czyli Amerykanów, którzy rok rocznie pokazują, z jakim rozmachem można świętować wyprzedaże. Ich szaleństwo zakupowe nie ma sobie równych, a gigantyczne kolejki ustawiające się już nocą pod marketami stały się niejako symbolem konsumpcjonizmu rozpoznawalnym na całym świecie.
Black Friday – co to jest i skąd wzięła się ta nazwa
Historia Black Friday rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych. To dzień, w którym sprzedawcy drastycznie obniżają ceny produktów, aby przyciągnąć licznych klientów, którzy w okresie przedświątecznym kupują więcej niż zwykle, szukając prezentów dla rodziny. Tą nazwą zwyczajowo określa się piątek po Dniu Dziękczynienia. To ostatni piątek listopada i wtedy właśnie rozpoczyna się czas zakupowej gorączki przedświątecznej.
A skąd się wzięła ta nazwa? Jest kilka hipotez. Jedna z nich odnosi się do wydarzeń w latach 60. XX wieku w USA, kiedy to masowe wyprzedaże i kolosalne obniżki przyciągnęły do Filadelfii tysiące ludzi spragnionych dóbr luksusowych w niskich cenach. Wśród rozentuzjazmowanego tłumu emocje wzięły gorę i doszło do ulicznych przepychanek, dlatego musiała wkroczyć policja. To właśnie oni wraz z włodarzami miasta wymyślili termin opisujący grozę tych wydarzeń jako Czarny Piątek, czyli Black Friday.
Druga z hipotez wyjaśnia pochodzenie nazwy święta od czarnego tuszu, którym handlowcy zapisywali zyski w swoich księgach rozliczeniowych w ostatnich dniach roku. Czarny kolor tuszu oznaczał zyski w przeciwieństwie do czerwonego tuszu, którym zapisywano straty w bilansie.
Black Friday – kosmetyki w wybornych cenach
W Polsce Czarny Piątek świętowany jest od kilku lat. Black Friday w kosmetykach w 2019 roku był niezwykle udany. Drogerie prześcigały się w promocjach, gigantycznych obniżkach na całe marki. Często przedłużały wyprzedaże na cały weekend lub nawet zapraszały klientów na Black Week, który coraz częściej staje się naturalnym przedłużeniem tego święta.
Drogeria horex.pl przygotowała dla swoich klientów liczne promocje, które obejmowały kilkanaście marek kosmetyków znanych i cenionych brandów polskich i zagranicznych, takich jak, np.: Revlon, L’Oreal, Maybelline, Resibo, Bielenda, Eveline, Ecocera. Rabaty od 40 do 50% sprawiły, że co 30 sekund ktoś kupował nowy produkt, a ponad 7500 kosmetyków udało się sprzedać w ten dzień. Nasi klienci łącznie zaoszczędzili podczas tego dnia ponad 70 000 zł, a maksymalny rabat wyniósł 1600 zł.
To był doskonały czas na uzupełnienie swoich zbiorów kosmetycznych o kosmetyki do makijażu i pielęgnacji, a także o perfumy, które były oferowane w wyjątkowo atrakcyjnych cenach.
Black Friday online – wyjątkowe promocje za jednym kliknięciem myszki
To naprawdę dobry sposób na spędzenie tego czasu. Polujesz na obniżki z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie. Nie musisz stać w kolejkach, przepychać się do kasy i walczyć o swój ulubiony produkt – zakupy zrobisz szybko i wygodnie, popijając ulubioną herbatę.
Black Friday 2020 – jeżeli zastanawiasz się, kiedy w tym roku przypada ten dzień, możesz już teraz zapisać sobie w kalendarzu, że Czarny Piątek obchodzimy 27 listopada.