Przygotowujesz się do sprzedaży lub wynajmu mieszkania, domu czy jakiejkolwiek nieruchomości? Zobacz na co powinieneś zwrócić uwagę, aby uatrakcyjnić ofertę. Sięgnij po Home Staging.
Jeśli od dłuższego czasu usiłujesz sprzedać konkretną nieruchomość, a zainteresowanych ciągle brak, prawdopodobnie robisz to źle. Wystarczy zastosować kilka sprawdzonych zasad, aby uatrakcyjnić ofertę w oczach klienta. To nie jest oszustwo czy kamuflowanie mankamentów w pomieszczeniach, to czysty marketing i odpowiednie przygotowanie wnętrz, aby klient oczami wyobraźni zobaczył w nich swoje własne M.
Przygotowanie mieszkania do sprzedaży nie należy, wbrew pozorom, do łatwych czynności. Zobacz na czym polega Home Staging.
Jak przygotować nieruchomość do sprzedaży? Oto kilka żelaznych zasad nowego trendu pod nazwą Home Staging.
W Polsce Home Staging jest dość nowym zjawiskiem. W dalszym ciągu to cena jest u nas głównym kryterium przy takich transakcjach. Nawet jeśli mieszkanie zawalone jest starymi meblami rodem z wczesnego PRL-u, niższa cena może zdziałać cuda. Ale nie oszukujmy się, sprzedający chce uzyskać jak najwięcej za kawałek swojej własności. W tym momencie na ratunek przychodzi właśnie Home Staging.
Homestager, wie co należy zrobić, aby uatrakcyjnić ofertę sprzedaży mieszkania, domu czy biura. Oto, co może podpowiedzieć taki specjalista.
1. Wnętrza powinny być harmonijne i zapraszające.
2. Wystrój powinien być pozbawiony osobistych akcentów (np. pamiątek rodzinnych, zdjęć, ulubionych kolekcji obrazów lub figur, pamiątek z podróży, drobiazgów, bibelotów, itp.).
3. Kolory wnętrz powinny być neutralne, stonowane (jeśli posiadasz ściany w kolorach niebieskich, zielonych, żółtych cz pomarańczowych – lepiej pomaluj na biało. Większość ludzi lubi neutralne barwy we wnętrzach, gdyż jest w stanie bardziej sobie wyobrazić własny kąt, a biały optycznie powiększa przestrzeń).
4. Pomieszczenia nie powinny być zagracone starymi, mało funkcjonalnymi meblami. Postaw nawet na minimalizm, aby klient widział jak wnętrze może funkcjonować z wyposażeniem.
5. Wyeliminuj usterki i wady we wnętrzach. Jeśli to jest większa posiadłość, zainteresuj się przestrzenią wokół domu. Cieknący zlew, nieszczelne okna? Powinieneś zadbać o podstawy. Zwiększony komfort użytkowania posiadłości to szansa na wyższą cenę.
Home Staging to umiejętność aranżacji wnętrz specjalnie na sprzedaż. To technika oparta o zasady marketingu. Wystarczy tak naprawdę kilka mało absorbujących czynności, aby uatrakcyjnić swoją nieruchomość. Z pewnością w ten sposób osiągniesz swój cel i szybciej znajdziesz osobę zainteresowaną kupnem twojego byłego już mieszkania.
Jeśli potrzebujesz rzetelnej i profesjonalnej porady zwróć się do Homestagera. To specjalista, który przygotuje nieruchomość i dzięki temu skróci czas sprzedaży. W Polsce można natrafić na jego usługi w cenie ok. 200 zł za 2-3 godziny konsultacji. Home Staging narodził się w Stanach Zjednoczonych. To właśnie tam już od 1972 roku pośrednicy w obrocie nieruchomościami korzystali z zasad marketingu sprzedaży mieszkań.
Zdjęcie główne: Petro Kuprynenko / 123RF